martes, 13 de abril de 2010

Celtic Explorer, Porcupine Bank, dia 4 – Comença l’acció

Bufff... Quina son! Ahir per la nit finalment ens vam estar barallant una estona l’Antonio i jo amb el sidescan sonar. En Seán ens va fer el conexionat i el vam fotre dins d’una pica enorme amb aigua, i ens vam estar barallant amb els ports COM fins que vam començar a fer fotos acústiques d’aquella pica tant preciosa. Llavors se’m va ocudir provar d’injectar senyal GPS a l’aplicació, per tenir les imatges referenciades en temps. Per a això, vaig fer servir la meva aplicació que tradueix de PHINS Standard a GPS, i va ser llavors quan vaig veure que no funcionava... Així que ho vam deixar per al dia següent i a dormir! Icom deia abans: bufffff!!! Quina son aquesta matí! Pero quan he recordat els ous amb beacon, salsitxes i tot el rollo m’he aixecat ràpid! Jeje!

Després d’esmorzar he anat una estona amb el portàtil a la meeting room, i he arreglat l’aplicació. Tot satisfet, me n’he anat a l’habitació altre cop, i mentre l’Antonio dormia de lo lindo m’he ficat a viciar al Final Fantasy, com un bon científic. Nando! Per fi he sortit del desert aquell tant pesat! Yuna ha invocat a Valefor sense vara quan caia d’esquena i ara començo a fer el templo aquell dels Yevon.

S’ha fet “hora de dinar” (les 12, vamos) i he anat a menjar algo, tot i que no havia cremat res de l’esmorzar, jeje. I després de dinar ha estat quan he anat a l’habitació i m’he canviat per anar al gimnàs. Al final no vaig poder anar ahir, així que he anat avui. He fet unes quantes peses, flexions i tota la pesca, i llavors dic: vaig a provar la cinta de córrer! Ec. Casi m’estampo 3 o 4 vegades, perquè el vaixell es movia i jo m’empastrava contra la paret del costat o me’n sortia de la pista, realment han estat 30 minuts de carrera amb tensió constant! Però bueno, tot se supera en aquesta vida. 10 minutets de rem i cap a la dutxa! Que bé m’ha sentat!

Llavors he agafat la videocàmara i he anat a veure al Dino a la cabina de control, però en aquell moment estaven ofegant el ROV, així que he filmat com s’enfonsava, i he anat llavors a la cabina. He estat filmant com a una hora i pico els monitors del Dino (m’adormia al final), tot i que al final em fallava el braç, que el tenia petat de fer peses... Jejeje! Hi ha hagut un moment divertit, que ha estat quan hem topat amb un banc de peixos al fons. Vaia munt de peixos! I era curiós, perquè teníem una càmara que apuntava als “thrusters” (motors, hèlices del ROV), i veies peixos a una banda i a l’altra veies sortir “puré de peix”, pobrets! Però és que són com els guppys, no s’aparten ni que els peguis!

Al cap d’una estona, quan he acabat la segona cinta DV de la càmara, en Dino m’ha dit que no feia falta que filmés ja, que podia descansar unes 2 hores mentre feien una “survey” (la traducció literal és enquesta, tot i que es refereix a inspecció del fons marí), així que he anat amb l’Antonio i hem provat de referenciar en temps altre cop la senyal del sidescan sonar amb la senyal convertida a GPS per la meva aplicació. Aquest cop sí que ha funcionat!

Quan ho hem aconseguit eren les 18, així que... A sopar! Jeje! Mama! He menjat col! Au, ara fins d’aquí 2 o 3 mesos no en toca més.

A les 19, després de sopar, en Dino i jo hem anat a gravar (jo filmant i ell fent fotos) com treien el ROV de l’aigua. Es veu que han perdut alguns components hidràulics del ROV per culpa de les onades, així que demà de matí passaran un temps reparant-ho. Per cert, vaia biruji feia a aquelles hores! Bufava un ventet que Déu n’hi dó!

Després que en Dino ens expliqués jocs de cartes i de fer tonteries (algunes no tant tontes, jeje), hem tingut una reunió i hem comentat com ha anat el dia, i hem establert accions per demà. Potser demà ja integren el sidescan sonar al ROV i podem començar a operar-lo l’Antonio i jo! Quins nervis!

Finalment, després de la reunió he anat a fer un danone amb en Dan (ell tè, per supost), i hem comentat coses del meu futur projecte. Té forma i la idea està molt bé. Com ho faré, això ja serà una altra cosa... jejeje!

Ara mateix ens estem movent, crec que anem cap a la part sud del Porcupine Bank (busqueu-ho a un mapa de l’oceà irlandès al Google xeic!), que demà volen testejar el robot a 3000 metres. Sona normal dit així, però llavors jo m’aturo a pensar i tu pensa: són 3 kilòmetres! Pensa-ho en una carretera llarga. Tu estàs a 3 Km i a 3Km rebs informació que t’envia un robot, els maneges a distància i veus el que ell veu per les càmares a temps real. És una bogeria! Doncs ara pensa-ho però submergit a 3 km. Es troba a una pressió més de 100 vegades la de l’atmosfera, i segueix funcionant a la perfecció, i pa colmo t’envia la informació de posició al vaixell a través d’ultrasons, i tu ets capaç de rebre-ho. Pffff... I pensar que a vegades has de pegar porrazos al mando de la tele perquè no et canvia el canal! :’( I pensa lo que ha de pesar el cable per on envia la informació per fibra òptica! És un cable prou resistent per poder-lo aixecar, no vull el que pot pesar el ROV, doncs ara pensa lo que ha de pesar 3000 metres d’aquest mateix cable! Jo no entenc com no ens hem afonat ja... :P

Bueno, ja us he escrit prou cosa, vaig a pegar una viciadeta al FFX! Bona nit i fins demà!

PD: m’estic aficionant al té “matat” amb un “xorriu” de llet, realment està boníssim!

No hay comentarios:

Publicar un comentario